Dnes je 20. 09. 2024
svátek má Oleg

Na Bořetín z kopce

Archiv

Řekněme, že začneme v Sosnové u hospody, kam se můžeme dostat například zadem od Dubice či Svojsíkovou stezkou a pak přes obecní les.

Od sosnovské hospody pojedeme kolem autodromu do Okřešic. Tato osada vzkvétá - pasoucí se stáda koní, rekonstruované domky, kopce v dálce. Na mě už to dýchlo mým milovaným Balkánem.

Pojedeme až na konec osídlení, nenecháme se svést k odbočení do polí, ale vjedeme rovně do lesa na betonové desky. Asi po kilometru překonáme koleje a po trochu moc kamenité lesní cestě dojedeme na silnici spojující Zákupy a Srní.

Zamíříme vpravo. V Srní hned za mostem či spíše ještě na něm zabočíme doleva na lesní a zprvu asfaltovou cestu. Je na ní žluté značení, což by nám mělo usnadnit orientaci.

Po značce této barvy pojedeme něco přes tři kilometry. Nejprve podél Novozámeckého rybníka, později nás dovede až před vyhořelý zámek v Zahrádkách.

Pokračovat budeme po zelené turistické značce na jih, Valdštejnskou alejí a bažantnicí, podél obory až do Holan. V Holanech opět změna - od rozcestníku na minutku přeskočíme na značku červenou. Opravdu jen na krátký časový úsek, během něhož přejedeme hráz Holanského rybníka. Hned za ní, až se objeví asfaltka směřující spolu s červenou značkou ke kempům, odbočíme hned šikmo doprava. Mezi chatami dojedeme na další hráz, která tentokrát odděluje Milčanský rybník od toho s názvem Nohavice.

Bez jakýchkoliv experimentů dojedeme až do osady Hostíkovice, ke kostelu Nejsvětější Trojice. U něj objevíme slibovanou cyklotrasu 3086. Nenáročné stoupání po nezpevněné cestě mezi políčky a remízky nás zatáhne do lesa, v němž se skrývá několik skal. Ty daly jméno i zdejší chatové osadě: Babylón.

Na silnici se vrátíme těsně pod Kozly. Můžeme vystoupat hned do "centra" anebo až o ulici dál. Každopádně teď už jsme výše než Bořetín, který je aspoň pro mě takovým symbolem stoupání. V Kozlech tedy odbočíme na asfaltku vpravo a moc příjemně sjedeme do Bořetína. Z něj si pak dáme parádní sjezd do Stružnice, překřížíme tah na Děčín a po staré silnici se vrátíme do České Lípy.