Dnes je 20. 09. 2024
svátek má Oleg

Do okolí Malé Skály

Archiv

Ráno vyrazíme v 7.24, přes Bakov nad Jizerou, Mladou Boleslav, v Malé Skále jsme v půl desáté. Vlaky zpět nám jedou buď v 17.07 (přes Liberec jsme doma v 19.19) anebo v 18.27 (přes Mladou Boleslav jsme doma v půl desáté).

Jen málo míst v Česku je propleteno tolika turistickými trasami jako Malá Skála. Pro dnešek navrhuji zamířit na sever.

Z nádraží půjdeme do centra, překonáme Jizeru a po červené značce zamíříme na Vranov. Po strmém výstupu se dáme nejprve doleva na vyhlídku trčící přímo nad silnici, potom se vrátíme na hlavní trasu a navštívíme zbytky hradu a letohrádku Pantheon. V kapli obdržíme za úplatu klíč a pak si samostatně prohlédneme jeskyňky, vyhlídky a zbytky soch připomínající zašlou slávu tohoto místa.

Po Vranovském hřebeni se během půl hodiny přemístíme k dalšímu hradu - Frýdštejnu. Ten pamatuji z osmdesátých let stále zavřený. Nyní je zabezpečen a za úplatu zpřístupněn. Největší atrakcí je bezesporu okolí dominující věž.

I dále budeme pokračovat po červené značce a navštívíme skalní město s názvem Drábovna, jehož centrem je stejnojmenné pravěké hradiště. Na své si zde přijdou především milovníci borůvek, v červnu zde bylo doslova modro.

Po Zlaté stezce Českého ráje (stále červená značka) sestoupíme zpět k Jizeře. Atrakcí, obzvlášť pro děti, je maloskalské Pizzařství. Několik vkusně zrestaurovaných místností statku přímo pod Pantheonem nabízí řadu italských specialit za rozumné ceny.

Pokud budeme cestovat automobilem, nalezneme nedaleko odsud i prostorné parkoviště.